برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید
سرخط خبرها

ماموریت ویژه اورژانس ۱۱۵ و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شب‌های قدر

  • کد خبر: ۲۱۹۳۰۳
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
ماموریت ویژه اورژانس ۱۱۵ و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شب‌های قدر
جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جانشین رئیس این دانشگاه در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: در مأموریت ویژه شب‌های قدر حضور ۷ متخصص طب اورژانس، ۱۰ پزشک عمومی و بیش از ۱۰۰ پرستار را در حرم مطهر رضوی خواهیم داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر محمدیوسف رحمتی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع)، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام تعطیلات نوروزی که ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر هم همزمان شده، مأموریت ویژه شب‌های قدر در ۳ حوزه بهداشت، درمان و دارو بوده است.

وی تصریح کرد: تدابیر ویژه شب‌های قدر به خصوص در حوزه درمان و به ویژه در بیمارستان‌های نزدیک به حرم مطهر رضوی که از آنها به عنوان مراکز درمانی معین نام برده شده اندیشیده شده است و در این ۳ شب در کنار آماده باش کامل تمامی بیمارستان‌ها، از مراکز درمانی شهید کامیاب، شهید هاشمی‌نژاد، امام زمان (عج)، موسی بن جعفر (ع) و جوادالائمه (ع) طبرسی خواسته‌ایم که به‌طور ویژه برای این ۳ شب برنامه‌ریزی کنند.

جانشین ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین تشدید بازدید و بازرسی‌های کارشناسان و بازرسان حوزه‌های بهداشت و دارو را در شب‌های قدر در سطح شهر مشهد و با تمرکز بر محدوده حرم مطهر رضوی خواهیم داشت.

دکتر رحمتی در خصوص تمهیدات پیش بینی شده برای شب‌های قدر در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، گفت: برای شب‌های قدر استقرار بیمارستان سیار، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ دستگاه آمبئولانس، ۸ موتورلانس و یک فروند بالگرد اورژانس را در داخل، اطراف و دور رینگ حرم مطهر رضوی خواهیم داشت و در سطح شهر مشهد هم ۷۰ دستگاه در نقاط مختلف به‌ویژه مناطق شلوغ و پرجمعیت مستقر خواهند بود.

وی افزود: همچنین استقرار تعداد ۵۰ تیم واکنش سریع را در شب‌های قدر و با حضور ۵۰ پرستار خانم و ۵۰ پرستار آقا در صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های حرم مطهر رضوی خواهیم و این تیم‌ها و افراد با هماهنگی مدیریت درمانی آستان قدس رضوی در محل‌های معین شده مستقر می‌شوند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت، درمان و محیط زیست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین در خصوص ساعت مأموریت ویژه شب‌های قدر خادمان حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم باید بگوییم که نیرو‌های حوزه‌های بهداشت، درمان و دارو از ساعت ۱۹ تا یک ساعت پس از اذان صبح در محل‌های معین شده مستقر هستند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی و اقدام به‌موقع را داشته باشند.

دکتر رحمتی با بیان اینکه در شب‌های قدر از ظرفیت ۷ متخصص طب اورژانس، ۱۰ پزشک عمومی و بالغ بر ۱۰۰ پرستار با تجربه حضور در مأموریت‌ها و عملیات‌های امدادی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: این افراد در بیمارستان سیار، دارالشفاء امام (ع) و دیگر مکان‌های معین شده جهت کمک به‌موقع به بیماران و افرادی که دچار مشکل می‌شوند مستقر هستند.

وی تأکید کرد: همچنین در این شب ها، قرارگاه‌های عملیاتی ستاد‌های خدمات سفر استان و مشهد و واحد EOC دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم که در این ایام به صورت ۲۴ ساعته به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند در محل خدمت خود مستقر هستند، ضمن اینکه نماینده اورژانس ۱۱۵ مشهد هم در محل سازمان ترافیک این شهر جهت نشان دادن مسیر‌های سبز به آمبولانس‌ها، اتوبوس‌ها و موتورلانس‌ها مستقر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->